Konstrukcja bram garażowych uchylnych
futryna
Futryna bram garażowych wykonana jest z profili zimnogiętych, zamkniętych, spawanych w kształt ramy. Tym sposobem uzyskuje się jej dużą uniwersalność (możliwość montażu bramy garażowej poza otworem, jak i w otworze), sztywność, a zarazem mały ciężar własny. Gruntowana farbami podkładowymi "unicor", plus farby nawierzchniowe.
blat
Część uchylna bramy garażowej wykonana jest w technologii samonośnej typu "kompakt". Obelkowanie blatu tłoczone jest z blach (cynkowanych ogniowo) zgrzewanych ze sobą w kształt szkieletu oraz nitowanych z właściwym poszyciem bramy. Zaletą takiej konstrukcji jest również spora sztywność blatu przy małym ciężarze własnym wynoszącym 6-8 kg/m2 w bramach nieocieplonych. Całkowity ciężar takiej bramy garażowej to 11-13 kg/m2
poszycie
Powszechne zastosowanie znajdują bramy garażowe uchylne o poszyciu z blach stalowych cynkowanych ogniowo i lakierowanych (farbami akrylowymi, poliestrowymi) lub z powłoką PCV. Blachy profilowane są w trzech wariantach:
Każdy z wariantów profilowania może być pionowy, jak również poziomy oraz jest dostosowany do wymiarów zewnętrznych bram, z którymi tworzą jednolitą architektoniczną całość.
zamek
W standardowym wyposażeniu wszystkich bram garażowych znajduje się system trójstronnego ryglowania (dwa rygle boczne oraz rygiel dolny w progu bramy). Wszystkie rygle są blokowane centralnie montowanym zamkiem z wkładką patentową. Istotnym zabezpieczeniem antywłamaniowym jest również klamka, którą mocno szarpiąc ułamiemy nie wyważając i nie uszkadzając zaryglowanego skrzydła bramy garażowej.
wyposażenie ponadstandardowe