Segmentowe bramy garażowe należą we współczesnej architekturze do najpowszechniej stosowanych konstrukcji bram garażowych. Bramy segmentowe wykonane są z wytrzymałych stalowych segmentów wypełnionych pianką poliuretanową zapewniającą odpowiednią sztywność konstrukcji oraz doskonałą izolację termiczną i akustyczną. Pionowe otwieranie sekcji pozostawia wolną przestrzeń przed i za bramą zapewniając maksymalne wykorzystanie powierzchni garażowej i wygodę parkowania pojazdu na podjeździe przed garażem. Poszycie zewnętrzne i wewnętrzne segmentów bram garażowych jest gładkie lub przetłaczane w formie poziomych listew albo kasetonów. Przetłoczenia sekcji bram garażowych w połączeniu z bogatą kolorystyką oraz szeroką gamą wyposażenia dodatkowego nadają każdej bramie indywidualny wygląd i pozwalają dopasować ją do elewacji budynku.
Bramy garażowe segmentowe w pozycji opuszczonej stanowią bardzo szczelną przegrodę zapewniającą wysoki współczynnik izolacyjności termicznej, a najbardziej odczuwalne straty energii cieplnej z pomieszczeń garażowych powstają podczas pełnego otwarcia kurtyn bram. W celu redukcji utraty ciepła bramy segmentowe wyposażone mogą być w drzwi przejściowe umożliwiające przechodzenie przez bramę bez konieczności otwierania jej kurtyny.
Mechanizm działania garażowych bram segmentowych opiera się głównie na układzie sprężyn skrętnych, montowanych przy nadprożu, bądź na końcu prowadnic poziomych bramy, oraz sprężyn naciągowych montowanych wzdłuż prowadnic w zależności od warunków zabudowy. To właśnie wysokość wolnego nadproża w garażu określa rodzaj sprężyn i typ prowadnic. Sprężyny skrętne montowane na końcu prowadnic poziomych wymagają tylko 100 mm wolnego nadproża dla bram ręcznych i 160 mm dla automatycznych. Nieco więcej potrzeba dla sprężyn montowanych z przodu przy nadprożu – 200 mm dla bramy ręcznej i automatycznej. W zależności od zastosowanych sprężyn i rodzaju prowadzeń oferta bram segmentowych wygląda następująco:
Brama z prowadzeniem standardowym ze sprężynami z przodu
Brama z prowadzeniem niskim ze sprężynami z tyłu
Brama z prowadzeniem wysokim ze sprężynami z przodu
Brama z prowadzeniem standardowym ze sprężynami z boku
Podwójne prowadnice poziome, sprężyny skrętne montowane z przodu –przy nadprożu.
Minimalne nadproże 200 mm
Podwójne prowadnice poziome, sprężyny skrętne montowane na końcu prowadnic poziomych.. Minimalne nadproże 100 mm
Pojedyncze prowadnice poziome, sprężyny skrętne montowane z przodu –przy nadprożu.
Minimalne nadproże 400 mm
Podwójne prowadnice poziome, sprężyny naciągowe.
Minimalne nadproże 220 mm
Trwałość mechaniczna standardowych sprężyn obliczona jest na 20 000 cykli pracy.
Bramy garażowe uchylne to wciąż jedne z najbardziej popularnych bram na rynku. Ich atutem jest prosta budowa, łatwy montaż, proste i sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne, a przede wszystkim niska cena. Bramy uchylne doskonale sprawdzają się jako zamknięcia garażowe w miejscach, w których nie ma potrzeby wykorzystywania wyrobów o wysokich współczynnikach izolacyjności termicznej. Przeznaczone są szczególnie do wolnostojących budynków garażowych i gospodarczych, garaży zbiorczych oraz wydzielonych miejsc parkingowych w obiektach mieszkalnych i przemysłowych. Prosta konstrukcja, w której do minimum ograniczono elementy mechaniki otwierania i zamykania gwarantują łatwy montaż, konserwację i pielęgnację wyrobu, a przede wszystkim długoletnie bezawaryjne jego użytkowanie. Mechanika bram uchylnych oparta jest na prowadnicach, łożyskowanych rolkach jezdnych i sprężynach naciągowych. Sprężyny dobierane są indywidualnie do powierzchni i wagi blatu bramy garażowej, zapewniają one odpowiednie zbalansowanie skrzydła bramy i płynność jego otwierania i zamykania. Poprawnie zamontowana i wyważona brama garażowa otwiera się płynnie i lekko i nie opada samoczynnie. Bogata paleta kolorów poszycia skrzydeł umożliwia dopasowanie bram garażowych uchylnych do charakteru i kolorystyki budynków, w których są montowane. W ofercie są typowe kolory jednolite, nietypowe wg RAL oraz drewnopodobne dające szerokie możliwości harmonizowania wyglądu bramy z budynkiem i jego otoczeniem.