Bramy segmentowe z prowadzeniem standardowym stosowane są w standardowych warunkach montażowych zapewniających wolne nadproże o minimalnej wysokości 200 mm - sprężyny skrętne bramy umieszczone są w przedniej części bramy, przy nadprożu.
Minimalny prześwit bramy garażowej zgodnie z aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 nie powinien być mniejszy niż 2300 mm w wymiarze szerokości i 2000 mm wysokości, dotyczy to przede wszystkim nowoprojektowanych budynków. Bramy mniejsze montowane są w modernizowanych garażach, w których powiększenie ościeży nie jest możliwe oraz w pomieszczeniach gospodarczych i technicznych.
Bramy garażowe segmentowe składają się z ościeżnicy z prowadnicami, skrzydła zbudowanego z segmentów o wysokości od 500 do 600 mm, uszczelnień krawędziowych i międzysegmentowych, sprężyn skrętnych, linek i okuć. W wyposażeniu opcjonalnym znajduje się zamek i napęd.
Prowadzenie poziome ma formę podwójnych bieżni wykonanych ze wzmocnionych profili stalowych.
Skrzydło bramy wykonane jest ze stalowych ocieplonych segmentów o poszyciu z blachy stalowej grubości od 0.4 do 0.7 mm, przestrzeń pomiędzy blachami poszycia segmentów bramy wypełniona jest bezfreonową pianką poliuretanową.
Bramy segmentowe wyposażone są w uszczelki dokładnie przylegające na całym obwodzie skrzydła bramy. Uszczelnienia wykonane z materiałów odpornych na warunki zewnętrzne znajdują się w krawędziach bocznych, krawędzi progowej, nadprożu bramy oraz przestrzeniach międzysegmentowych kurtyny bramy. Uszczelka dolna niweluje drobne nierówności podłoża.
Bramy segmentowe standardowo przystosowane są do współpracy z napędami elektromechanicznymi. Napędy elektromechaniczne dobierane są do bram segmentowych w oparciu o szczegółowe informacje, z których najbardziej istotne to wymiary bramy, masa skrzydła i sposób jego prowadzenia, wyważenie bramy, częstotliwość otwarć i charakterystyka obiektu, w którym ma być zamontowana brama.
Bramy charakteryzują się sprawdzonym pełnym zabezpieczeniem przed przycięciem palców pomiędzy segmentami, zahaczeniem, zgnieceniem dłoni w pionowej krawędzi prowadnic oraz niekontrolowanym opadnięciem pancerza bramy.
Warunki zabudowy bramy segmentowej powinny zapewniać swobodny dostęp do podstawowych mechanizmów takich jak zawiasy, linki, rolki, sprężyny w celu ich konserwacji, regulacji i ewentualnej naprawy. Jest to szczególnie ważne dla zagwarantowania długoletniej eksploatacji bramy bez konieczności jej demontażu.
Bramy garażowe segmentowe montowane są za otworem ościeży pomieszczenia garażowego. W wyjątkowych przypadkach spowodowanych brakiem miejsca, a zwłaszcza odpowiednich węgarków w garażu bramy sekcyjne montowane są w ościeży garażu. Taki sposób osadzenia bramy pomniejsza jednak jej prześwit i naraża prowadnice na uszkodzenia mechaniczne przez garażowane pojazdy. Brama segmentowa wymaga osadzenia w odpowiednio przygotowanych otworach, w zakresie zachowanych pionów i poziomów, równych powierzchni oraz płaszczyzn ościeży i nadproża. Bramy garażowe montowane są otworach murowanych, wykonanych z betonu lub konstrukcji stalowej, zapewniających elementom bramy segmentowej stabilność oraz swobodne i ciche funkcjonowanie bez niepotrzebnych naprężeń i rezonansu.
Bramy segmentowe przeznaczone do zamknięć pomieszczeń garażowych pozbawionych naturalnej wentylacji mogą być zaopatrzone w kratki wentylacyjne, tuleje, lub szczeliny wentylacyjne w dolnej krawędzi pancerza bramy. Kratki wentylacyjne i tuleje umieszczane są w dolnym segmencie bramy.
Ważną kwestią ze zarówno ze względów estetycznych, jak i ekonomicznych (oszczędność energii elektrycznej) jest zapewnienie w pomieszczeniu garażowym dopływu naturalnego światła. Jeżeli garaż pozbawiony jest okien lub ich wymiary są zbyt małe, by dostatecznie doświetlić pomieszczenie, dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie bramy garażowej z systemowymi przeszkleniami, które zapewnią odpowiednią ilość światła naturalnego. Przeszklenia w panelach bramy garażowej wykonywane są w formie bulajów lub modułów prostokątnych. Wypełnienie przeszkleń stanowi przezierny akryl lub bezpieczna szyba laminowana.