Bramy garażowe segmentowe z prowadzeniem wysokim posiadają pojedyncze prowadnice pionowe i poziome. Kurtyna bramy otwierana jest pionowo, a następnie po przełamaniu na łukach prowadnic prowadzona poziomo wzdłuż sufitu pomieszczenia garażu. Sprężyny skrętne balansujące ciężar kurtyny bramy montowane są wysoko przy nadprożu garażu. Taki rodzaj prowadzenia występuje w wersji ręcznej i automatycznej. Niewątpliwą zaletą bramy z prowadzeniem wysokim jest jej prześwit w wymiarze wysokości: kurtyna bramy po całkowitym podniesieniu nie pozostaje w świetle wjazdu do garażu. Pozostałe typy prowadzeń po całkowitym otwarciu bramy zabierają od 4 do 9 cm prześwitu wjazdu.
Skrzydło bramy składa się z paneli o wysokości od 500-625mm i grubości 40mm.
Wypełnienie stanowi warstwa bezfreonowej pianki poliuretanowej zapewniającej dobre właściwości termoizolacyjne i dźwiękoizolacyjne przy zachowaniu dużej sztywności. Odpowiednie ukształtowanie segmentów pozwala na bezszczelinowe ułożenie ich względem siebie i przez to w trakcie pracy bramy gwarantuje ochronę przed przycięciem palców.
Poszycie sekcji wykonane jest z blachy stalowej ocynkowanej.
Zewnętrzna powierzchnia panela -
Wykończenie powierzchni panela bramy garażowej: powlekanie farbami poliestrowymi lub okleinowanie.
Wewnętrzna powierzchnia panela bramy garażowej: struktura drewnopodobna w kolorze białym
Przetłoczenia panela bramy garażowej
przetłoczenia niskie
przetłoczenia wysokie
bez przetłoczeń
przetłoczenia „gęste”
przetłoczenia kasetonowe
Równoważenie ciężaru skrzydła bramy garażowej: sprężyny skrętne montowane z przodu – przy nadprożu obliczone na 20 000 cykli (system ułatwiający podnoszenie i opuszczanie bramy). Zalecane minimalne nadproże wynosi 400mm (w przypadku, gdy nadproże jest większe niż 570 mm- niezbędne jest zastosowanie dodatkowych podwieszek).
Konstrukcja nośna i prowadnice – wykonane z blachy stalowej ocynkowanej. Profil prowadnic nie pozwala na wypadnięcie poruszających się w prowadnicach łożyskowanych rolek kurtyny bramy garażowej.
Okucia bramy garażowej umiejscowione na zakończeniach paneli oraz połączenia paneli (zawiasy środkowe i boczne) – wykonane są z blachy stalowej ocynkowanej. Przesuwne rolki łożyskowane w zawiasach umożliwiają płynne i ciche prowadzenie kurtyny bramy w prowadnicy.
Brama otwierana manualnie może być wyposażona w zamek z jednostronną wkładką patentową z 3 kluczami w komplecie (dostęp wyłącznie z zewnątrz). Istnieje także możliwość zamontowania w zamku bramy wkładki antywłamaniowej w klasie C (4 klucze w komplecie).
Od wewnątrz pomieszczenia – zasuwa ręczna. Zamek może występować również w bramie w wersji z automatem (jako opcja dodatkowa - na życzenie klienta). Klamka z szyldem – umieszczona jest po stronie zewnętrznej.
Brama może być również zamykana tylko i wyłącznie od wewnątrz pomieszczenia za pomocą zasuwy ręcznej (rozwiązanie takie nie jest zalecane w przypadku, gdy nie ma dodatkowego wejścia do garażu).
Opcjonalne elementy wyposażenia bramy:
Blenda – imitująca nadproże, spełniająca funkcję maskownicy. Blenda bramy garażowej mocowana jest w otworze.
Kratki wentylacyjne w panelach skrzydła bramy –
Kratki wentylacyjne w bramach segmentowych wykonywane są w trzech podstawowych modułach zapewniających aktywne powierzchnie wentylacyjne kratek:
• powierzchnia czynna 0,02 m²
• powierzchnia czynna 0,05 m²
• powierzchnia czynna 0,015 m² (kratka z podwójną moskitierą z regulowanym natężeniem przepływu powietrza)
Przeszklenia w panelach skrzydła bramy –
• Bulaje o średnicy Ø 160 mm, Ø 230 mm, Ø 250 mm.
• Prostokąty o wymiarach 525x195 mm i 552x247 mm.
Rodzaje wypełnień przeszklenia:
- szyba podwójna akrylowa przezierna
- szyba podwójna nieprzezierna akrylowa
- szkło przezierne klejone bezpieczne (grubość tafli szkła 7 mm)
- podwójna szyba z tworzywa sztucznego (grubości 21 mm) o podwyższonej odporności na zarysowanie i działanie promieni słonecznych
• Panel aluminiowy z pionowymi szprosami (brak możliwości zastosowania kilku takich paneli w jednej bramie). Panel ten występuje bez przegrody termicznej.
• Panel aluminiowy bez szprosów z szybą akrylową przezierną (brak możliwości zastosowania kilku takich paneli w jednej bramie). Panel ten wstępuje bez przegrody termicznej.
Panel wentylowany –
Bez przegrody termicznej z siatką gięto-ciągnioną (zaleca się zastosowanie tylko jednego panela wentylowanego w bramie).
Aplikacje ozdobne na panelach skrzydła bramy -
Aplikacji ozdobne ze stali nierdzewnej satynowanej stosuje się na panelach bez przetłoczeń we wszystkich dostępnych strukturach z wyjątkiem struktury drewna.
Drzwi przejściowe w skrzydle bramy -
Występują także w wersji bramy z panelem aluminiowym przeszklonym lub wentylowanym. Wyposażone są w odkopnik, próg (100 mm- standard, 30 mm- opcjonalnie), uszczelnienie szczotkowe przy dolnej krawędzi. Można je wyposażyć w system jednego klucza, wkładkę antywłamaniową, ewentualnie dodatkowy zamek lub ogranicznik otwarcia montowany w górnym panelu drzwi. Drzwi przejściowe w bramie powinny być wyposażone w samozamykacz (szynowy lub łańcuchowy).
Automatyka bramy -
Brama może być wyposażona w automat umożliwiający otwieranie / zamykanie skrzydła bramy poprzez sygnał z nadajnika zdalnego sterowania. Siłownik może być wyposażony w:
• Zasilacz awaryjny (umożliwia przez pewien czas użytkowanie pilota w przypadku zaniku napięcia elektrycznego)
• Fotokomórki (zabezpieczenie w postaci wykrycia przez zamykającą się automatycznie bramę przeszkody znajdującej się w świetle skrzydła bramy).
• Czujnik otwarcia drzwi przejściowych (daje sygnał o nie zamkniętych drzwiach przejściowych w przypadku próby zamknięcia bramy za pomocą pilota)
• Rozblokowanie napędu z zewnątrz (zalecane do bram zamykanych automatycznie, gdzie nie ma dodatkowego wejścia do garażu)
• Zamek z układem ryglującym, sprzężony z siłownikiem- podczas zamykania bramy automatycznie ją rygluje (nie ma możliwości zastosowania tej opcji w przypadku bram z drzwiami przejściowymi).